Palautukset
TUOTTEEN VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS
Postimyynnissä kuluttaja-asiakkailla on 60 pv:n palautusoikeus, joka alkaa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotepakkaus tulee avata siististi ja kaikki sen osat tulee säilyttää. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Huom! Vaihto- ja palautusoikeus ei koske tilaustuotteita, asiakkaalle teetettyjä/muokattuja tuotteita, kaiverrettuja tuotteita eikä asiakkaalle erikseen pyynnöstä tilattuja erikoistuotteita. Tuotesivulla on aina Lisätietoja-kohdassa selkeä "Tilaustuote"-merkintä, kun kyseessä on tilaustuote. Katso tarkemmat vaihto- ja palautusehtojen tiedot alta!
Palautusaikana Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin voisit tehdä ostaessasi tavaran liikkeestä, et voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.
Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia varastotuotteita, jotka ovat alkuperäisessä kunnossa pakkauksineen.
• Kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § perusteella palautusoikeus ei koske asiakkaalle muokattuja tai räätälöityjä tuotteita. Mikäli tilattu tuote on kaiverrettu tai tilatun kellon ranneke asiakkaan pyynnöstä lyhennetty, sillä ei ole enää vaihto- ja palautusoikeutta.
• Kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § perusteella tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta. Tilaustuote-sormuksilla on yksi (1) maksuton koon vaihto -oikeus.
• Kuluttajansuojalain 6. luvun 18 § perusteella asiakkaalla on vastuu vastaanotetusta tavarasta ennen ostopäätöstä. Mikäli tuote, sen osat tai pakkaus on vioittunut testauksessa/säilytyksessä eikä ole enää myyntikuntoinen, voimme periä asiakkaalta tuotteen arvon alentumisesta aiheutuneet kulut.
Palauttaessasi tuotteen tai lähettäessäsi tuotteen vaihtoon, voit postittaa sen meille ilmaiseksi yhden (1) kerran. Ohjeet ilmaiseen postitukseen löytyvät tilauksen mukana tulevasta vaihto- ja palautuslomakkeesta. Malmin Korupajan myymien sormusten hintaan kuuluu yksi (1) ilmainen koon muutos tai koon vaihto. Lisämuutoksista Malmin Korupajalla on oikeus veloittaa työn hinta sekä postitus- ja käsittelykulut. Mikäli tuote on kerran vaihdettu, seuraavan vaihdon tai tuotteen palautuksen postikulut maksaa asiakas.
HUOM! Emme hyvitä postikuluja palautetuista tilauksista. Emme hyvitä tilattuja lisäpalveluja, kuten lahjapaketointia, sormuksen mattausta ja sormuksen taontaa.
Emme vastaa Postissa kadonneista palautuksista. Emme myöskään lunasta palautuksia postiennakolla.
Verkkokauppatilauksen mukana tulevassa palautuslomakkeessa on ohjeistus palautukseen/vaihtoon.
Jos sinulta puuttuu palautuslomake, otathan yhteyttä meihin ennen palautuksen lähettämistä sähköpostilla myynti(at)korupaja.fi tai soittamalla
numeroon 045 3209 488.
Liitä palautuksen mukaan palautuslomake tai seuraavat tiedot:
- nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
- tilausnumero, (asiakasnumerosi)
- selvitys palautuksen/vaihdon syystä
Toimita tuote Postiin asiakaspalautusta varten. Muista pyytää Postin toimipisteestä kuitti, josta ilmenee seurantatunnus palautuspaketillesi.
Jos olet noutanut paketin Postin sinisestä pakettiautomaatista, voit palauttaa tilauksen myös sitä kautta alkuperäisen noutokoodin avulla. Paketin päältä pitää aina löytyä lähettäjän nimi, osoite ja puhelinnumero sekä Palautuslomakkeessa ilmoitettu palautusosoite. Paketti palautuu meille alkuperäisellä seurantatunnuksella.
Jos olet noutanut paketin Postin valkoisesta Smartpost-automaatista ja haluat palauttaa paketin sitä kautta, tarkista ohjeet Postilta.
Palautus tulee lähettää huolella suljetussa postituskuoressa, joka ei ole läpinäkyvä. Mikäli asiakaspalautuksen tuotteet on pakattu huolimattomasti jasen vuoksi häviävät tai vahingoittuvat kuljetuksessa, Malmin Korupaja ei ole korvausvelvollinen.
Emme vastaanota palautuksia yli 60 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan tilillesi tai käyttämällesi maksukortille Klarnan kautta palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Klarna-tilillä tai Klarna-laskulla maksettujen tilausten palautus hyvitetään Klarnalle. Emme hyvitä mahdollisia postikuluja.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme myynti(at)korupaja.fi.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
TILAUKSEN PERUUTTAMINEN
Kuluttajan tekemä tilaus on peruutettavissa myös toimituksen jo tapahduttua, mielellään puhelimitse 045 3209488 tai sähköpostitse myynti(at)korupaja.fi. Mainitsethan tilausnumeron peruutusta tehdessäsi. Mikäli et halua lunastaa jo toimittamaamme lähetystä postista, pyydämme ilmoittamaan siitä välittömästi omaan postitoimipaikkaasi.
NOUTAMATTA JÄTETTY PAKETTI
Muistathan, että tilauksen noutamatta jättäminen EI ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos asiakas ei nouda pakettia, on Malmin Korupaja Oy:lla oikeus veloittaa asiakkaalta 25 euroa käsittely- ja toimituskuluja. Huomioi, että peruutusoikeus ja ilmainen palautus eivät koske noutamatta jätettyjä paketteja.